page_thumb

Det handler om at være Tryg

Så har Trygs regnedrenge igen været ude med riven!

Denne gang var de ude og pille ved fordelsværkstedernes garanti, som de krævede hævet til 5 år på lak arbejdet og karrosseri delene, som anvendes til reparationerne.

Dels betød det at de af vores medlemmer som er Tryg fordelsværksteder eller maler for Tryg fordelsværksteder skulle til at yde 5 års garanti på reservedele og lak arbejde – lak og reservedele de som hovedregel selv kun har 2 års reklamationsret på og dels har det ændret på fordelsværkstedernes vilkår, uden forhandlinger eller for den sags skyld varsel – i første omgang uden at der er fulgt en krone med til arbejdet.

Efterfølgende har Tryg trukket lidt i land, og har overfor Autobranchen Danmark tilkendegivet at de naturligvis selv betaler for det 4. og 5. års garanti. Hvilket omvendt må betyde at det værkstederne og autolakererne selv der skal betale for det 3 år?

Det er fuldstændig uacceptabelt at Tryg på den måde overrumpler deres samarbejdspartnere med diktater,  derimod havde en konstruktiv dialog med leverandører og branchen i almindelighed, om hvad der ville være muligt og hvad der er utopi – været at fortrække.

Bl.a.er det jo utopi af give 5 års garanti på brugte eller alternative reservedele som Tryg i forvejen kræver benyttet til reparationer på biler der er mere end 4 år gamle også selvom Tryg betaler for 4. og 5. år.

Man må håbe at Autobranchen Danmark og SKAD har indskærpet overfor Tryg at man i fremtiden foretrækker dialog før lanceringen af sådanne tiltag – frem for først at gå i dialog efter at kravene er indført.

Så Tryg’s motto om: “at det handler om at være Tryg” i fremtiden også kommer til at gælde fordelsværkstederne og autolakererne.

Vi bruger cookies

På denne hjemmeside bruger vi cookies, da vi har Google Analytics koblet på, så vi kan følge med i trafik og statistik på hjemmesiden.

Benytter du hjemmesiden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.

Læs om brug af cookies her

Acceptér cookies Forlad hjemmesiden