
Lakkæden Danmark en realitet
Hen over sommeren har en initiativgruppe bestående af fem lakeringsvirksomheder arbejdet målrettet på etablering af en ny frivillig kæde indenfor lakering. Kæden har fået navnet Lakkæden Danmark og i forbindelse med stiftelsen af kæden er Torben Rasmussen fra T.R. Autolakering A/S i Hedehusene blevet valgt som bestyrelsesformand i opstartsfasen. De øvrige medlemmer af bestyrelsen er Kurt Hansen, Auma, Lars Frederiksen, Spettrup Autolak, Svend Johansen, Svends Autolakering og Torben Jørgensen, Hillerød Autolakereri Braune.
Vi kan optimere bedre i fællesskab
“Baggrunden for etablering af kæden skal ses i lyset af generelle strukturændringer i branchen samt den øgede centraliseringstendens blandt indkøbere og forhandlere, hvilket medfører et behov for at vi som branche og fagfolk rykker tættere sammen. Vi skal have skabt en større synergi mellem vores kompetencer og kapacitet. Både på indtjenings- og omkostningssiden kan vi som fagfolk optimere langt bedre i fællesskab og samtidig fastholde det høje kvalitets- og serviceniveau”, udtaler Torben Rasmussen.
Kædens markedsstyrke bliver en bred og unik kompetenceplatform, hvor vi både dækker personvogne, storvogne, industri, pladearbejde og meget mere indenfor lakering. Med dette opnår vi styrken til at blive den mest omfattende samarbejdspartner indenfor lakering, og vi vil samtidig kunne tilvejebringe en række fordele, som kommer vores kunder til gode.
En 100% frivillig kæde
Et vigtigt element i vores strategiske arbejde med at udvikle rammerne for kæden har været at gøre det til en 100% frivillig kæde, hvor alle landets lakeringsvirksomheder som udgangspunkt har mulighed for at blive medlem på fornuftige vilkår. Vi ønsker en demokratisk og åben kæde, hvor det interne samarbejde og de økonomiske vilkår, som for eksempel overskudsdeling er gennemsigtige og fair for alle medlemmer. Det handler om troværdighed, og om at vi som samarbejdspartnere har en forretningsgang og en kvalitet i vores arbejde, som vi med stolthed kan præsentere for vores kunder.
“Vi vil i de kommende måneder informere vores kunder og potentielle kædemedlemmer om kædens mål og samarbejdsmuligheder. Vi tror på en stærk frivillig kæde af fagfolk, som kan deres håndværk”, slutter Torben Rasmussen.